Konstiga människor och pipande klockor

Okej nu har jag nog "samlat" på mig några roliga/mystiska personer jag har sett...
Jag har rankat de tre roligaste...

3:e plats: Killen med affro som hade en stor grön kam fast i håret...

2:a plats: Gubben som springer haltande efter bussen och säger hest  till killen som springer om honom "du e inte ensam"...
Och som det inte var allt så  vänder han sig om och springer haltande tillbaka till bussholls platsen efter nästa buss... det roliga är att jag precis gått förbi den flyttade hållplatsen...

1:a plats: Mannen med cape, han stod och rökte utanför centralen iförd en lång svart cape slangt över axlarna.


Jag undrar om man själv har hamnat på en "roliga/konstiga  personer lista"... Ja... Idag så hade nog Annika, Madde och jag varit starkt nominerade...

Annika berättar om en slags klocka hon hade vunnit på någon slags tävling, det var en sådan billig klocka som låter lite töntigt, visar datum och sånt.
Annika berättade att hon hade råkat stöta till klockan som låg kvar i skåpet sedan hon vann den, givetvis börjar klockan att ringa, hon fick panik knäcker den på mitten drar isönder sladdana... Men eländet fortsätter att ringa, så hon slänger den i papperskorgen och springer där ifrån...

Senare så visar Annika mig och madde klockan, för att se om den har slutat att tjuta... Det hade den... Tills Annika tog upp den ur papperskorgen, den började pipa den skumma melodin trots att sladdarna var av... så annika blir galen och kastar den i golvet och stampar på den... och den fortsätter pipa... hon hoppar på den och den ger fortfarande ifrån sig skumma ljud så hon delar på den och krossar glaset och efter det att Madde har hjälpt till att hoppa på den så lägger sig tystnaden äntligen...
Jaa... om man bortser från våra hysteriska gapskratt som måste ha låtit fruktansvärt akompagnerat av klockans pip ljud...

Det var en upplevelse jag sent kommer att glömma... liksom att försöka komunusera med Geo...Suck...


Kommentarer
Postat av: Lisen

haha..det låter precis som ett avsnitt av vänner där phoebes brandvarnare inte heller slutar pipa:P

2007-05-25 @ 17:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0