Sofistikerade Antitoffel Klubben - SAK

Jaha.. Nu kom den där känslan över mig igen, en känsla av hopplöshet och matthet på samma gång. Även om jag inte har något att klaga på direkt, visst jag kan nog komma på en hel del. Men inget av det är egentligen orsaken till en slags vårdepression, jag blir faktiskt mer deprimerad på våren än på vintern, eller blir jag det? Det varierar nog från dag till dag. För är man verkligen deprimerad om man fortfarande kan ha kul med sina vänner? Men varför är jag då lite nedstämd? Kan det bero på att det är så mycket kvar att göra i skolan? Att alla tofflar sig (nä inte alls alla)? Att våren är romantikens årstid och att om man inte har en romans får den motsatt effekt?
Men då finns det roliga stunder som sofistikerade antitoffelkvällar, (även om en toffel var närvarande fast hon var ju inte tofflig då). Vi ska bli sofistikerade och kvinnliga(re). Vi ska vara snygga i Prag eller hur. Det är så man blir av en vårdeppression - man blir snygg och shoppar loss!
Men nu händer det en massa stressframkallande saker! Som Litt.Vet, Kuhi och SvB nationella. Då kan man ju vända sig till SAK, eller hur Louise!
Det är SAK som har pysselhörna i hörnet i kafeterian ? min tulpan var visst fin! Alltså när ska vi ha nästa SAK möte? Efter svenskan i morgon kanske?

Ps Jag har börjat läsa en ny bok, på franska! Mercure av Amelie Nouthomb Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0