Soffhelvetet

Jag kan få lite konstiga infall, ni som känner mig har väll märkt det. Idag så fick jag Joel och Tim att hjälpa mig med min soffa (som jag impulsköpte). Jag tänkte att det skulle gå att ta den på bussen, för den är inte så stor. Det tyckte inte busschaffissarna om, speciellt inte den vithåriga tanten, "Det är ingen flyttbil!". Nä det är det ju inte!
Så då ringde jag Elin, hon kom till undsättning med sin lilla lilla bil. Det gick inte så bra "Hur tänkte du nu?", jo jag tänkte inte alls. jag bör tilläga att mitt ögonmått inte tillhör de bästa (vilket ni kanske har förstått). Så jag sprang tillbaka till Myrorna och lånade en skiftnyckel, och det var bara att skruva isär den.
Vi vände och vred på den, men den villeinte få plats i bilen! Så det slutade med att Jag och Tim tog bussen med själva stommen, och kuddarna och benen fick åka med Elin och Joel i bilen. Nu gick det bra att ta den på bussen (busschaffissen var inte överlycklig men det var inget folk). Nu har jag skruvat ihop den och den är så fin så!

Tack Elin, Joel och Tim ni är lätt värda lasagne (Med kött)!


Mitt älskade soffhelvete!
Ciao belli!



Kommentarer
Postat av: Elin

Dumma busschaufför som inte verkade så trevlig mot er! Lätt värt lasange! Hoppas att du du kommer trivas med din lilla soffa :)

2009-03-30 @ 15:40:38
URL: http://elinelwin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0